Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2009 13:10 - Как ще ги стигнем американците - част 1.
Автор: bulgari Категория: Регионални   
Прочетен: 4262 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 07.10.2009 12:08


Как ще ги стигнем американците - част 1.
  Преди десетина години имаше едно предаване с Тодор Колев със същото име. Оттам ми хрумна и аз да озаглавя своите "репортажи" от впечатленията ми по престоя в САЩ. В Америка прекарах три месеца на студентска бригада и научих доста за живота в Съединените Щати. Любовта ми към България ми хареса, но не мога да излъжа, че в щатите има някои неща в живота, които са на светлинни години по-добре оттук. Ще се опитам да бъда максимално обективен в сравненията си.

Една случка, която ми хрумва сега е от един от първите ми дни на престоя ми. Настаниха ни да живеем в най-бедното градче във щата Мериленд - Хаятсвийл. Хората, които живеят там, са почти деведесет процента чернокожи или т.нар. с афроамерикански произход. Въпреки това улиците са чисти, без дупки, навсякъде има ред и спокойствие. Уличните лампи не са изпотрошени, а хората са вежливи и усмихнати. Конкретната случка, на която бях свидетел, се случи някъде следобед на един слънчев юнски ден.
Излезнах от блока за да се разхода из нашия квартал и на тротоара бяха насядали десет петнадесет цветнокожи момчета, очевидно бяха ученици. Около тях имаше пет патрулки и около десет полицая. Всяко момче биваше извиквано и претърсвано като углавен престъпник. Накрая хванаха едно от момчетата, явно бяха открили нещо у него, и го закопчаха. Като казвам закопчаха,  това значи, че го тикнаха на предната седлка на една от колите, сложиха му специални колани, които ги има само в полицейските коли, и белезници. Сигурно беше изявен рецидивист.
Стана ми много любопитно каква е причината за това. Започнах да разпитвам насъбралите се хора. Една жена се обърна към мен и каза, че тя е учителка, я това са нейните ученици от близката гиманзия. И са претърсвали заради .... откраднат iPhone. Тези мобилни телефони в САЩ струват между деведесет и двеста долара, доста по-евтини са от България.
Замислете се: как ще постъпят българските полицаи, ако един ученик им се оплаче, че някой съученик му е откраднал телефона? Дали ще претърсят двадесет ученика, дали ще си го позволят дори - защото има реална опастност после някоя майка да ги осъди? Дали ще закопчаят някое от децата? Не знам... Интересни са различните типове демокрация по света.
 
Боян Чипанов - 30.09.2009 г.


Тагове:   как,   демокрация,


Гласувай:
2



1. bulgari - Защо ми е такъв гаден цвета на бук...
30.09.2009 13:30
Защо ми е такъв гаден цвета на буквите. Искам да е стандартен черен ...
цитирай
2. анонимен - Търся предаване на Т.Колев !!!
05.09.2011 23:19
Здравейте!

Търся едно специфично предаване на Т.Колев от незабравилото му предаване "Как ще ги стигнем американците"
Можете ли да ми помогнете?
В него той покани един българин от далечна Източна държава (живял там 10-20 г.)... струва ми се че беше - Тайланд или Филипините... не се сещам точно. Но предаването си заслужава да се изгледа!
Моля ако откриете библиотека където да проверя всичките предавания на Т.Колев (Как ще ги стигнем...) - пишете ми на peter3_14@abv.bg

С уважение
Петър
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bulgari
Категория: Регионални
Прочетен: 441579
Постинги: 53
Коментари: 312
Гласове: 381
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930